austin-distel-wD1LRb9OeEo-unsplash-scaled.jpg

Recruitment Marketing Strategie

  • Waarom een Recruitment Marketing Strategie?

Bij de zoektocht naar nieuw personeel of kandidaten is het vaak wel duidelijk aan welke eisen zij moeten voldoen. Maar hoe je hen bereikt en hen ook nog overtuigend laat solliciteren is een ander verhaal.

  • Wat kan AskSem voor jouw organisatie betekenen?

AskSem heeft een unieke framework ontwikkeld voor een Recruitment Marketing strategie zodat Recruitment Marketing zo effectief mogelijk ingezet kan worden.

  • +10 Jaar ervaring

  • Uniek framework

  • Kostenbesparing

Wat levert het op?

Stip op de horizon

voor het bepalen van doelen en KPI’s

Structuur

voor houvast en doelgericht samenwerken

Kostenbesparing

op marketingbudget door efficiency

Voorbeeld Recruitment Marketing Strategie

  • Breng jouw doelgroep in kaart

Wat zijn de achtergrondkenmerken van jouw doelgroep, zoals leeftijd, geslacht en werkervaring? Wat zegt het beeld over de huidige arbeidsmarkt, zijn er veel werkzoekenden en weinig vacatures, of juist andersom? Een juiste doelgroepanalyse toont ook welke wervingskanalen je het beste kunt inzetten om jouw potentiële kandidaten te bereiken.

  • Bepaal de Employer Value Proposition (EVP)

Een online marketing strategie voor recruitment is pas compleet met een sterke Employer Value Proposition. De EVP of propositie is feitelijk het aanbod van je klant voor zijn te werven doelgroep. Met antwoorden op deze vragen, zoals: wie zijn we, waar staan we voor, wat bieden we en waarin onderscheiden we ons ontstaat de propositie. Als je dit combineert met de kenmerken van de te werven doelgroep: voor wie maak ik dit, waar zitten ze, hoe communiceren ze en wat vinden ze interessant, heb je de wedstrijd al bijna gewonnen.

  • Zet job marketing in

Naast een uitgevoerde doelgroepanalyse en een aansprekende EVP, breng je jouw vacatures goed onder de aandacht bij jouw doelgroep met job marketing. Met job marketing richt je je vacature advertentie op jouw specifieke doelgroep met wervende vacatureteksten. Door online marketing en recruitment samen te voegen, maak je je vacatures zichtbaar bij de meest geschikte kandidaten.

  • Ontwikkel een sterk concept

Een belangrijk onderdeel van je online marketing strategie is de conceptontwikkeling. Je doelgroepanalyse geeft aan welke kanalen je het beste kunt inzetten met een creatief en onderscheidend concept. Zorg vervolgens voor een effectieve, unieke vacature advertentie en onderscheid je daarmee van de concurrenten.

  • Inspireer

Bepaal eerst welke soort recruitment-website het beste past bij jouw doelstelling. Zorg er dan voor dat dat je EVP goed naar voren komt en laat zien dat je de meest aantrekkelijke vacatures hebt en werkgever bent. Daarmee overtuig en verleid je de bezoekers om te gaan solliciteren.

Chat openen
Heb je een vraag?
Hi! Heb je een vraag? Chat met ons via WhatsApp.